Marketing 3.0

Cartea “Marketing 3.0″ aduce o noua directie pe care ar trebui sa o adopte companiile in strategiile de business. Chiar daca initial pare suprinzatoare prin punerea in prim plan a sufletului (human spirit), pe parcursul cartii sunt descrise toate componentele prin care un business ar trebui sa se adapteze la noile cerinte si nevoi ale oamenilor.

Sunt discutate concepte precum co-crearea, participarea si creativitatea, aplicabile pentru toate mediile cu care interactioneaza o companie (extern – clienti si parteneri, intern – angajati si shareholders).
Evolutia marketingului a trecut de la orientarea catre produs, catre client, catre relatia cu clientii si a ajuns la un marketing al valorilor. Se pune accentul pe misiunea, obiectivele si valorile unei companii care trebuie sa se orienteze catre sustenabilitate, implicarea in comunitate – pe scurt, tratarea unor probleme care au un impact asupra spiritului uman.

In carte sunt detaliate 10 exemple care ilustreaza modul in care companiile au reusit sa adopte aceasta abordare cu succes, realizand si profit in acelasi timp. De altfel, se pare ca elaborarea strategiilor de dezvoltare prin prisma notiunilor marketingului 3.0 este din ce in ce mai frecventa in contextul actual, in special prin utilizarea social media. Un studiu recent elaborat de McKinsey & Company (‘The social economy: Unlocking value and productivity through social technologies) concluzioneaza ceea ce Kotler a prevazut cu ceva timp inainte: companiile pun accentul pe valori, fapt care determina cresterea veniturilor. Studiul  confirma si afirmatia anterioara, oferindu-ne date despre despre importanta si impactul economic al tehnologiilor sociale avand in vedere ca, prin natura lor, sustin principiile noului concept de marketing:

McKinsey identified ten specific ways where social technologies can add value to businesses.  These value-added levers include:

* Product development – Use social technologies to derive customer insights and co-create product
* Marketing and sales – Use social technologies to derive customer insights; for marketing communications and interactions; to generate and foster sales leads; social commerce
* Customer service – Use social technologies to provide customer care

McKinsey estimates that the use of social technologies can contribute $900 billion to $1.3 trillion in value (based on estimates across four industry sectors), with $500 billion added from marketing, sales and after-sales support activities.

Rezumatul studiului si restul concluziilor sunt disponibile aici.

Daca nu aveti timp sa cititi cartea (desi o recomand), am gasit si o prezentare care extrage esentialul din continut. Reprezinta un excelent punct de plecare pentru o abordare “organica” si centrata cat mai mult pe om, indemnand brandurile sa devina personaje, sa aiba o poveste si sa investeasca mai mult in consolidarea si promovarea unor valori esentiale pentru dezoltarea societatii.

Leave a Reply